onsdag 9. mars 2011

God knows my sins, do you?

Ja "dagens tema" er som skrevet ovenfor God knows my sins, do you? Spørsmålet er vel egentlig: hvilke synder da?

Jeg vet med meg selv at jeg ikke er et engle barn, og at jeg sikkert har gjort mange flere feil enn det jeg selv er klar over, men vi lever jo hver av oss etter hvert vårt ønske, moral og etikk. Noe som er feil for meg kan være riktig for noen andre.

Men for å gjøre det enkelt, hva mener Wikipedia syn egentlig er? Jo dette sier Wikipedia er i religiøse sammenheng knyttet til tanker, ord og/eller handlinger som står i et motsetningsforhold til det guddommelige vesen, virkelighet og vilje. Sagt på en annen måte, synd står i et motsetningsforhold til Guds hellighet.

 Men hvem av oss kan egentlig si hva som er Guds hellighet? Jeg vet med meg selv at jeg aldri har møtt Gud i noen sammenheng, jeg vet faktisk ikke om Gud er mann eller kvinne! Selv om kanskje fleste parten av verden tror at Gud er mann, og den andre delen at Gud er svart, hva vet vel jeg? Jeg vet ingenting og kan ikke uttale meg, den dagen jeg møter Gud kan jeg nok ikke gi svar til noen av dere alikevel med mindre vi har gudommelig nettverk hvor jeg kan holde kontakt med dere på jorda, hvis jeg i det hele tatt kommer til himmelen. Da håper jeg vel på helvetes kontakt! Hva enn det måtte innebære....

Uansett jeg kan sitte og si at jeg ikke har synder og at jeg aldri har gjort noe når alle vet at jeg har gjort hvertfall mer enn 1 ting feil =P , men når vet man at syndene er borte? om vi i det hele tatt blir frelst fra våre synder? Tja før i tiden pleide man å betale i dyre dommer for å bli frelst fra sine synder. I dag er det vel ikke akkurat slik lenger, man ser jo nedgangs tidene hos stats kirkene.

Stats kirken er ikke lenger mektig og rik! Men rett og slett blitt mer menneskelig slik som deg og meg! Anyway! Synd kan være positivt og negativt! Ta det som det kommer og ikke stress med det, Gud elsker deg alikevel i følge bibelen!

Og dette er absolutt ikke noe negativt mot verken kirken, bibelen eller Gud! og dette skal ikke frelse deg! dette er rett og slett common sense! Lev livet! plutselig så har man ikke de mulighetene man en gang hadde!

Live and let Die!

Peace and love to everyone!

1 kommentar: