mandag 14. mars 2011

At Worlds end....False or True?

Ja, jeg har endelig fått lest meg opp på mine current events, nå er det Japan som sliter og har blitt lagt til grunn av et jordskjelv som forårsaket en tsunami som traff Japan hardt. Ikke bare er byer lagt i grunnet, men mange folk er savnet og borte og mest sannsynlig døde.

Jordskjelvet ble målt opp til 10 på richter skalaen og den var høyere enn da tsunamien som traff Thailand for et par år tilbake. 10 på richter skalaen det er utrolig, det er like utrolig som det er urolig! Japan sliter i tillegg til at flere atomkraftverk er i ferd med å brytes ned, og gjøre mer skade enn det tsunamien allerede har gjort.

Ikke nok med tsunami og atomkraftverk som brytes ned, i tillegg har da en vulkan begynt å skyte ut aske og spytte ut glør, nå er det lite sansynlig at dette har noe med jordskjelvet å gjøre, men alikevel! What are the odds?! Dette er vel det siste Japan trenger nå, men sansynligheten for å komme seg ut fra et vulkan utbrudd kontra tsunamier og atomkraftverk er vel større.

Stråling fra atomkraftverkene er farlige, folk har blitt sjekket fordi de bare var i området, fordi de var på jobb, er det ingen som skjønner at atomkraftverk er farlig og at verden faktisk kan leve uten det på sett og vis og man da kunne være foruten en ekstra fare?

Atomkraft ble oppfunnet ved en feiltakelse, et av de største feiltakelsene noen gang skjedd spør du meg.

Jeg ser folk skriver at dette har noe med "Armageddon" og "verdens ende" osv, ja katastrofer har en tendens til å tro at verden er ved veis ende, men sannheten er vel at verdens ende kan skje når som helst, det har jo ingenting å gjøre med om vi lever i 2011 eller 2012.

Jeg tror mer at naturen har en tendens til å "resette" seg selv i forhold til skader som blir gjort på planeten, og at verden i seg selv forandrer seg. Vi bor på en planet vi ikke har kontroll over, en lånt planet som har gitt oss mye, mye som vi tar for gitt.

Uansett, som skrevet ovenfor, dette er en planet vi ikke har mulighet til å kontrollere! Ting som dette vil skje flere ganger! Forhåpentligvis så skjer det ikke så ille som denne gangen, men vi må lære å leve med det, og gi støtte og hjelpe til når det først skjer noe.

Det finns ting man ikke kan kontrollere og der tar Jorda rotta på alt som heter kontroll, forutsigbarhet og hensyn.

Jeg tenner et lys for Japan, jeg håper på så mange positive overlevelses historier som overhodet mulig!

"Serenity's Prayer"
O God and Heavenly Father,


Grant to us the serenity of mind to accept that which cannot be changed; courage to change that which can be changed, and wisdom to know the one from the other, through Jesus Christ our Lord, Amen.
 
Frans av Assisis Bønn:
Herre gjør meg til redskap for din fred!


La meg bringe kjærlighet der hatet rår.

La meg bringe forlatelse der urett er begått.

La meg skape enighet der uenighet rår.

La meg bringe tro der tviler rår.

La meg bringe sannhet der villfarelse rår.

La meg bringe lys der mørket ruger.

La meg bringe glede der sorg og tyngsel rår!



Å Mester!

La meg ikke søke så meget å bli trøstet som å trøste.

Ikke så meget å bli forstått som å forstå.

Ikke så meget å bli elsket som å elske!

For det er gjennom at man gir at man får.

Det er ved å glemme seg selv at man finner seg selv.

Det er ved å tilgi andre at man selv får tilgivelse!

Det er ved å dø at man oppstår til det evige liv!

Amen.


"Everybody prays to God, when somethings goes wrong
Everybody prays to God, to hope that everything will go all right
It's through prayer that dreams and hope is created
It's through prayer that you wish for things to be different" - AA

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar